Alla inlägg den 22 juni 2009

Av Amisa - 22 juni 2009 01:23

Ja, det är ju så man brukar säga men det är väl en sanning med modifikation?

Tanken slår mig när jag sitter på bussen på väg till jobbet i arla morgonstund. Utanför bussfönstret ser jag en vik av en sjö. Vattnet ligger alldeles spegelblankt och stilla och allt är så vackert i morgonsolen. Jag tänker att jag är lycklig som får uppleva denna stund, att allt det här vackra är alldeles gratis!

Nästa tanke är att jag skulle vilja kliva av bussen och stanna där på den där fantastiska platsen, men det går ju inte. Jag måste ju till jobbet!?

Det bästa i livet är kanske gratis, men för att kunna njuta av det måste man ha tid att stanna upp en stund. Men tid är pengar och då är det ju inte längre helt gratis att njuta av det som bjuds?

/ Amisa

Presentation

Omröstning

Tror du att elpriserna kommer återgå till det "normala" snart?
 Ja, nu är det ju sommar!
 Kanske?
 Nej, inte förrän kriget är slut!
 Nej!
 Nej, det här är det nya "normala"?

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards