Alla inlägg den 28 maj 2009

Av Amisa - 28 maj 2009 22:30

... och det blir jag som bloggar medans mamma powernapar.. :) (eller ja, hon har inte kommit så långt än, hittills bara till kaffet och hon kom just på att hon dessutom skulle bada innan... ja ni fattar)

(not till mej själv) på söndag är det morsdag. GLÖM INTE DET FÖR DÅ JÄVLAR!!! 

Jag har faktiskt ingen aning om vad jag borde och inte borde skriva om. orkar jag vara seriös? näe... inte idag igen. :/


Således får det bli musik.. Jag hör det dagarna i enda. Först är det nåt skit på radion som jag genast stänger av så fort jag vaknat, för av nån anledning tror jag alltid att de ska bättra sej. Det gör de aldrig. När jag går till skolan har jag nästan alltid en mp3 med hörlurar på mej. Man kan ju undra varför man väljer att höra musik istället för verkligheten? Hm... jo men det är ganska enkelt: lättare att ta till sej musik och leva i ett tillslutet litet rum. Insåg just hur asocial jag låter men SÅ asocial är jag inte :p

Hursom, när jag kommer hem från skolan är det första jag gör att sätta på min dator... och så är jag igång.. ATT SKAPA.


Både jag och min bror gör musik. Han samplar och gör beats, jag... improviserar eller försöker spela in nåt så det ska låta som jag tänkt mej från början. En del kallar det indie... andra säger exprimentellt.. jag säger lo-fi... fast egentligen är det där med stämplar på musik en ganska dum grej. Speciellt om man aldrig håller sej till en viss stil på låt. Som Tom Waits.. eller Andrew Bird. (Ni som inte känner till Tom Waits borde ha smisk) :p


Jag har för övrigt kommit på att beroende vilket instrument jag spelar på, gör jag olika slags musik. på gitarren är det lättare att göra nåt som liknar elliott smith (jag är inte så värst skillad om jag säger men hans musik är enkel i sej) medans jag tenderar att göra valser på dragspelet.. bäst är det med fiolen.. där blir det både pop, klassiskt och exprimentellt. fast nu vill jag hellre göra oseriösa grejer, oväntade och provocerande. varför? jamen för sjutton, VARFÖR INTE??


ha det fint så får vi se om jag bloggar fler gånger...


Dottern

Presentation

Omröstning

Tror du att elpriserna kommer återgå till det "normala" snart?
 Ja, nu är det ju sommar!
 Kanske?
 Nej, inte förrän kriget är slut!
 Nej!
 Nej, det här är det nya "normala"?

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards