Alla inlägg den 17 maj 2009

Av Amisa - 17 maj 2009 02:20

Fortfarande lever min dröm om att åka till Lissabon, så jag kan inte låta bli att leta information om det. Har hittat några sajter där man kan lära sig lite portugisiska (ska kolla på det under semestern).


Svårare är det att hitta jobbsökarsajter, men Manpower har i alla fall en filial i Portugal. Dom jobbannonser jag hittar är alltid på portugisiska, men jag förstår ändå skapligt eftersom skrivspråket påminner rätt mycket om spanska som jag förstår en del av. Men jag förmodar att dom som satt in annonsen antar att dom sökande också klarar av att prata språket.........

Kanske en språkkurs i Portugal vore nåt att börja med?


Har också letat efter lägenheter att hyra och hittade en som stack ut rejält!

Jag har lagt upp en länk till den och ni måste verkligen kolla in den. Lägenheten är i lite gammaldags stil, fast helt modern och det jag verkligen faller för är den fantastiska terrassen som är full av buskar och blommor.

(Tyvärr finns inte den länken kvar, men jag har uppdaterat med en annan fin lägenhet, 2019-09-11).


Jag vill flytta in direkt!

Nån som ska mé?


/ Amisa

Presentation

Omröstning

Tror du att elpriserna kommer återgå till det "normala" snart?
 Ja, nu är det ju sommar!
 Kanske?
 Nej, inte förrän kriget är slut!
 Nej!
 Nej, det här är det nya "normala"?

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards