Alla inlägg den 7 mars 2009

Av Amisa - 7 mars 2009 19:51

Ytterligare en vecka har passerat och det är återigen dags att jämföra min vikt med mitt viktmål. Har hållt på med att försöka gå ner i vikt sedan början av januari och hittills har det gått bra. Men den här veckan har det inte gått lika bra, har endast lättat med 0,2 kg. Alltså 0,8 kg mindre än vad som var målet.

Efter förra helgens magsjuka inleddes den här veckan med att jag skulle bjuda på middag. Vill inte gärna bjuda mina gäster på två morotsstavar i kors på tallriken enligt den franska mattraditionen, så istället blev det kyckling i gräddig pepparsås, semlor till kaffet och choklad som tilltugg senare på kvällen. Ja ni förstår, det blev väl lite för mycket av det goda!

 Just nu känns livet lite segt. Vikten vill inte synbart röra sig neråt och det är bara mulet och grått varenda dag. Är det någon som sett till någon vårsol någonstans i Sverige? Jag börjar misströsta att den någonsin kommer visa sig igen.

Och semestern, det känns som om det är hundra år kvar till den! Skulle bra gärna vilja planera in någon spännande resa för sommaren, men pengarna räcker kanske inte till det. Har två barn som fyller år i maj och sonen tar sedan också studenten i början av juni, så det känns som om pengarna snabbt kommer flyta ur mina händer redan före semestern.

Kanske vore bättre att fundera över en cykelsemester istället, då får jag både mycket motion och en billig semester!

/ Amisa

Presentation

Omröstning

Tror du att elpriserna kommer återgå till det "normala" snart?
 Ja, nu är det ju sommar!
 Kanske?
 Nej, inte förrän kriget är slut!
 Nej!
 Nej, det här är det nya "normala"?

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards