Direktlänk till inlägg 14 februari 2009

Drunkna i ögon

Av Amisa - 14 februari 2009 23:37

Hej på er alla varma, underbara människor som älskar!

Dagen till ära hade Kung Bore fixat en varm, underbar vårsol som log mot oss. Vi smälte som smör, log tillbaka och bytte ord med främlingar vi troligtvis knappt hade lagt märke till en mindre angenäm dag.


Idag tänkte jag att det skulle vara trevligt att få igång er läsare lite grann genom att ställa följande frågor:


När ni blir förälskade i en annan person, vad är det ni först tänder på?

Vilka personliga egenskaper eller delar av utseendet är det som gör att ni fastnar för just den personen?


Enligt vad jag har hört ska kvinnor vara särskilt intresserade av killar med makt och status, samt killar som är händiga. Vi sägs ha någon slags "ur-gen" i oss som gör att vi vill välja en partner som kommer att ha goda förutsättningar att försörja och ta hand om våra eventuella gemensamma barn. Har också hört om något expriment där kvinnor fick välja ut foton på de män som de fann mest attraktiva. De mest populära fotona visade då män med markerade ögonbryn och en bestämd mun.


Vad det gäller killar, sägs det att det är utseendet som är viktigast. Att ha en snygg flickvän/fru ger hög status. Killar sägs gilla tjejer med lite form på rumpan och stora tuttar. Det lär också ha med "ur-genen" att göra för hon har då sannolikt lättare att föda hans barn och att sedan ge di till barnet.


Herregud, det här låter ju ursorgligt! Har vi inte kommit längre med människans utveckling? Själv känner jag inte igen mig särskilt mycket i det här. Jag har aldrig haft någon pojkvän med mycket makt och rikedom, det har nog aldrig känts som en väldigt viktig egenskap. Däremot gillar jag män som är händiga, å andra sidan gillar jag den egenskapen även hos tjejer.


Nej, det jag absolut först lägger märke till hos en kille är om han har varma vackra ögon. Då drunknar jag i hans blick och flyter iväg på ett mjukt skönt rosa moln och så känner jag ett skönt pirrande i kroppen.


Hur är det med alla er andra? Vad tänder ni på? En varmt leende mun, ett glatt humör, ett lockigt ostyrigt hår, en välsvarvad bak eller muskulösa armar? Skriv gärna lite kommentarer!


Ha en skön alla hjärtans dag och glöm inte att pussa och krama dom du älskar!




/ Amisa






 
 
Ingen bild

n

15 februari 2009 01:41

tycker att personligheten är viktig, annorlunda är nåt jag värdesätter (att säga att någon är unik är väl viktigt för alla, annars skulle man väl bli förälskad i varenda mänska som fanns), men ja när jag lägger märke till en person första gången är det ju klart att den har nåt visst i sitt utseende.. de jag blir kär i har väl inte direkt vart "sexiga" (vad nu det innebär) men de ser udda ut, kanske att de har varit markerade käkben o sånt men inget jag direkt tänkt på då...
har hört nåt liknande förut tror jag, intressant är det iaf
trevlig alla hjärtans =)

 
Bella

Bella

15 februari 2009 12:57

Bra sida.

http://ellisimo.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Amisa - 3 juni 2023 15:43


I mitt YouTube-flöde denna morgon dök det upp en video med zenbuddisten Thich Nhat Hanh där han pratar om hur man kan läka, inte bara det som är här och nu utan också det som hänt för länge sedan, ja kanske till och med för flera generationer sedan. ...

Av Amisa - 11 maj 2023 14:50

Nu har naturen fullkomligt exploderat och buskar, träd och växter prunkar av vackra och doftande blommor. Jag tog in några kvistar av hägg och dom luktar så underbart gott. Termometern visar idag på ca 25 grader, men så var den också ...

Av Amisa - 17 april 2023 15:08


Den här båten ser inte ut som dom båtar som vanligtvis syns här i viken, den är rätt liten och grå, varken en fiskebåt eller ett stort lastfartyg. Kanske är det Kustartelleriets båt? Från idag pågår nämligen en militärövning i länen vid Östersjökuste...

Av Amisa - 17 april 2023 14:44

När vårsolen tittar fram längtar jag ut till Kvarsebo och Bråvikens norra strand. Här doftar lite svagt av salt hav och det bästa med Kvarsebo är kanske tystnaden. Här hör man oftare ljudet av en båt än ljudet av en bil. Frid för sinnet! Det...

Av Amisa - 14 april 2023 23:58


Vill du hjälpa mig att be, skänka en kärleksfull tanke och kanske tända ett ljus för en mamma och bebisen hon bär? Mamman mår inte bra just nu och risk finns att bebisen kan komma till världen redan nu, endast 22 veckor gammal. Det är en liten po...

Presentation

Omröstning

Tror du att elpriserna kommer återgå till det "normala" snart?
 Ja, nu är det ju sommar!
 Kanske?
 Nej, inte förrän kriget är slut!
 Nej!
 Nej, det här är det nya "normala"?

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10
11
12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
<<<
Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards