Alla inlägg den 13 februari 2009

Av Amisa - 13 februari 2009 23:16

Vem f***n är David Watson undrar ni nu? Jo, det ska jag bara tala om att han är den där fantastiskt trevliga och entusiasmerande killen som är en av lärarna i TV-programmet Go' kvälls dansskola. Och vad har han med mig att göra då, undrar ni nu. Jo, nästa år när jag har nått målet att återigen ha en normal vikt så tänker jag vara med i det programmet (om det fortfarande finns kvar vill säga).


För dans är bland det roligaste jag vet! Har sysslat med det lite till och från i hela mitt liv. Det började med modern dans när jag var sex år. Det var kul, men alltid lika skämmigt att tjejerna skulle stå på rad och vänta på att bli uppbjudna av killarna. Hoppas att jämställdheten har kommit lite längre nu och också att fler killar intresserar sig för dans.


I tonåren blev det dans för hela slanten; jazzdans, gammeldans och folkdans i ett enda virrvarr. Jag dansade ca fyra gånger i veckan och levde för dansen. Min dotter har frågat mig:

- "Varför gick du inte danslinjen på gymnasiet?"

Ja, hade det funnits en så hade jag definitivt gått på den, men alla roliga inriktningar som finns nu för tiden fanns inte på stenåldern.


Som halvvuxen blev det jazzdans igen och sedan afrikansk dans, för nu kom det återigen in lite nya influenser.


Sedan gifte jag mig och släpade med min stackars man på gammeldans och folkdans. Nåja, släpade är en stark överdrift för han tillhör de fåtal män som gillar att dansa. Än idag tjatar han om hur kul det var att dansa "Edelweiss-valsen".


Efter det följde ytterligare några årtionden med dom tidigare nämnda dansarterna, för att under dom senaste åren ha landat i:


LINEDANCE!!!  :))


Linedance är en fantastiskt bra dansform för alla oss som inte kan eller vill bestämma oss för vilken dans som är roligast. Den innehåller nämligen lite av allt; vals, rumba, mambo, polka, foxtrot,tango, jenka, twist.............you name it!

Visserligen inte i samma dans, men ändå. Det är en högst levande dansform, koreografer världen över hittar ständigt på nya steg och nya danser, det finns topplistor över de mest populära danserna just nu, speciella finlandskryssningar, kurser och träffar där man får lära sig nya danser. Det är en riktig folkrörelse! Dessutom är det ju bra att man dansar i grupp, för då spelar det ju ingen roll att det går 40 tjejer på varje kille som visar sig där.


Hallå alla killar som gillar att dansa, kan ni inte ta med er lite trevliga kompisar nästa gång? För även om man kan dansa bara tjejer så är det ju ändå så att det vore trevligt att även ha med många fler killar i gruppen. Dessutom kan jag lova att ni blir mycket uppskattade om ni vågar komma!


Till slut vill jag bara säga:

-"David Watson (om du läser det här) det är bäst att du tar och vilar lite nu för nästa år kommer jag och dansar skiten ur dig!"



/ Amisa





Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Omröstning

Tror du att elpriserna kommer återgå till det "normala" snart?
 Ja, nu är det ju sommar!
 Kanske?
 Nej, inte förrän kriget är slut!
 Nej!
 Nej, det här är det nya "normala"?

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10
11
12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
<<<
Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards