Alla inlägg den 7 februari 2009

Av Amisa - 7 februari 2009 00:00

Lördag igen och åter dags att kolla av hur vikten ligger till jämfört med mina mål. Har inte skrivit tidigare så mycket om hur mina mål ser ut, men så här är det:


Jag vill vara fysiskt aktiv varje dag och gå minst 10 000 steg i snitt varje dag och jag vill minska i vikt 1 kg varje vecka. Om jag klarar målet ska jag få någon typ av belöning.


Resultatet den här veckan:

Snittet steg låg på 13538

Vikten -1,2 kg                                    / Målet väl uppnått!


Det känns bra att veta att jag är på rätt väg samtidigt känner jag mig lite otålig, men måste försöka att lugna ner mig lite. Anledningen till att målet inte är högre satt, tex 10 kg på 2 veckor beror på att jag inte tror att det funkar i längden. Om det ska fungera på sikt måste jag skaffa mig nya kost- och motionsvanor som inte bara funkar under några veckor eller några månader, utan vanor som jag kan stå ut med i resten av mitt liv. Jag tror att det är den insikten som kommer att göra stor skillnad den här gången.


Till min hjälp har jag nu också en bra elektronisk våg. Körde förut med min gamla analoga och det var urkasst. Den visade olika resultat varje gång, så det var svårt att dra några slutsatser om jag gick uppåt eller neråt. Med den nya verkar det fungera mycket bättre.


Ja, hur blev det med belöningen då? Jo det blev en trevlig teaterkväll med musikalen "Cabaret".



/ Amisa

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Omröstning

Tror du att elpriserna kommer återgå till det "normala" snart?
 Ja, nu är det ju sommar!
 Kanske?
 Nej, inte förrän kriget är slut!
 Nej!
 Nej, det här är det nya "normala"?

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10
11
12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
<<<
Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards