Alla inlägg den 3 februari 2009

Av Amisa - 3 februari 2009 22:24

Skulle kanske berätta lite om vad jag vill förändra och varför.....


Jag är en tjej på 40+ som under ganska lång tid varit ensamstående med två barn och jag har kämpat på så gott jag kunnat, men det har ofta varit svårt att få tid och pengar att räcka till. Har alltid prioriterat mina barn och satt mig själv i andra hand, dvs inte tagit så bra hand om mig. Med åren har alltför många kilon smugit sig på mig och med dom också ett allt sämre självförtroende.


Men nu börjar mina barn bli stora, sonen har nyss flyttat hemifrån och dottern sköter sig själv rätt mycket och äntligen känner jag att det finns lite tid och utrymme för mig själv också. Har gjort lite valhänta försök ibland att gå ner i vikt, men har inte lyckats så bra eftersom det är svårt att hålla någon bantningsdiet samtidigt som familjen käkar en massa godsaker.

Jag har inte tänkt mig någon mirakulös och snabb bantningskur utan inser att det måste till en varaktig livstilsförändring med mindre och nyttigare mat och mer motion.


Jag har redan kommit en bit på väg, men jag berättar mer om det imorgon för nu är det hög tid att hoppa i bingen för idag. God natt och dröm sköna drömmar!



/ Amisa




Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Omröstning

Tror du att elpriserna kommer återgå till det "normala" snart?
 Ja, nu är det ju sommar!
 Kanske?
 Nej, inte förrän kriget är slut!
 Nej!
 Nej, det här är det nya "normala"?

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10
11
12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
<<<
Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards